Nieuw: BinnensteBuiten

Heb jij als ondernemer soms het gevoel dat er veel meer in je organisatie zit dan er nu uitkomt? En heb je het idee dat de uitstraling van je merk of organisatie niet overeenkomt met wie je in werkelijkheid bent?

Veel organisaties worstelen met het probleem dat de binnenkant en buitenkant niet meer hetzelfde zijn. Naar binnen en naar buiten worden andere waarden en beloftes gecommuniceerd. Medewerkers zijn onvoldoende klaar om de beloftes naar buiten waar te maken. 

Metman/v introduceert BinnensteBuiten. Identiteitssessies voor organisaties en bedrijven.

BinnensteBuiten is een creatieve en effectieve manier om te verkennen wie je bent als organisatie. Weet je dat eenmaal, dan kan je zoveel meer bereiken. 

Zijn de binnen- en buitenkant van je bedrijf gelijk, dan:

  • maak je makkelijker relevante keuzes
  • realiseer je sneller je ambities
  • dan werkt je team gestructureerder
  • ‘klopt het plaatje’ voor iedereen

Met als eindresultaat eenduidige communicatie en een beter rendement uit je organisatie. 

BinnensteBuiten. Waarom juist nu?

Het synchroon lopen van de binnen- en buitenkant van je organisatie is juist nu extra belangrijk!

We leven in een vissenkom, een Glazen Huis. De wereld is transparanter dan ooit. Elke move die je maakt wordt opgepikt. Als bedrijf of organisatie moet je verhaal daarom kloppen. De maatschappij verwacht dat ook.

Stel jezelf de vraag: Is mijn organisatie klaar voor een eenduidig verhaal? Heb je wellicht moeite om je collega’s hiervan te overtuigen en mee te krijgen? Weet je niet precies hoe te beginnen?  

BinnensteBuiten. Zo doen we dat

Samen met creatieven Jan Willem Baggerman en Stan Lommers ga je 1 dagdeel aan de slag om erachter te komen wat je authentieke, onderscheidende en relevante elementen zijn in de cultuur en indentiteit van je bedrijf. Zo kom je erachter in hoeverre de binnen- en buitenkant synchroon lopen. Weet je dat eenmaal, dan kan je relevante keuzes maken over de (communicatie) koers van je bedrijf.

De combinatie van een organisatiepsycholoog en communicatie creatieven zorgt al snel voor een verhelderend beeld. 

Aan het einde van de sessie heb je:

  • een document met daarin de inventarisatie, inzichten uit de sessie en een eerste ontwikkelrichting. Voor jezelf of om mee te nemen in de organisatie
  • een stappenplan en aanpak om de uitkomsten echt in de praktijk te gaan brengen
  • een ervaring die je vol energie en ideeën achterlaat