Identiteit tot in de puntjes 12 “The lover”.

archetype boom lover

Hoffelijkheid en ‘fijne’ manieren Een archetype dat zich uitermate ridderlijk weet te gedragen. Het draait om waarden als opoffering en hoffelijkheid. Hier gaan mensen op de ‘juiste’ manier met elkaar om. En zeker met gasten of klanten. Fluwelen handschoen met broderie randje Waar ... lees verder

Juist nu! Juist hier!

bril

Nieuw voorlichtingsconcept sociologie in Rotterdam 'Bedrijfsmatig' imago De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft een sterk imago als ‘bedrijfsmatige’ universiteit. Een studie als sociologie lijkt in eerste instantie niet veel baat te hebben bij een dergelijk ’zakelijk’ imago. Bovendien leven we in harde tijden ... lees verder

Identiteit tot in de puntjes 11 “The companion”.

companion blog

Aanschuiven naast de baas Het metgezel archetype staat in de kern voor gezamenlijkheid en ondersteuning. Het wordt ook wel eens een familiecultuur genoemd. Hier is weinig plek voor grote machtsverschillen. Hier schuif je naast de baas aan de lunchtafel voor ... lees verder

Merk identiteit maakt dat grenzeloos niet stuurloos wordt

grenzeloos

Open organisaties vragen om andere bronnen van sociale samenhang. Het vlies tussen binnen en buitenkant van organisaties wordt steeds dunner. Dat komt door externe ontwikkelingen als sociale media en de roep om transparantie bij klant en consument. Maar ook zien steeds ... lees verder

Merk meets content …meets gigs

Upclose

Meer dan een logo op uw gevel Merken zijn veel meer dan een mooi logo op uw gevel. In deze tijd van dialoog, onontkoombare transparantie en oneindig veel (sociale) media ontwikkelt het merkbeeld vanuit een veelheid van prikkels en contactpunten tussen ... lees verder

metman/v helpt sterk dance merk DJMag naar Nederlandse markt

djmag nl

's Werelds grootste dancemagazine DJ Mag is ‘s werelds grootste dancemagazine. Het magazine is voor het eerst verschenen in 1991 en is inmiddels wereldwijd verkrijgbaar in gedrukte en digitale vorm. DJ Mag wordt - onder licentie van Thrust Publishing Ltd - ... lees verder

Identiteit tot in de puntjes “The warrior”.

strijder

Diepgewortelde strijd Binnen ‘Warrior’ organisaties word je niet verwacht te werken om gezellig onder de mensen te komen of om ‘te leven’. Nee. De drive ligt in een gedeelde en soms ook diepgewortelde strijd. Tegen een meer of minder tastbare vijand. ... lees verder

Sociale innovatie

sociale innovatie plaatje

Vaag gebrabbel of onafwendbaar binnen wereld die steeds sneller verandert Ik mocht laatst aansluiten bij een ‘Lagerhuis’ discussie over sociale innovatie van mijn bedrijf 2.0. http://www.mijnbedrijf20.nl/nl-NL . De beixo case werd ingezet om een aantal stellingen te lanceren. Hoe innovatief is sociale innovatie? Een ... lees verder

Wat ons bindt.

kleurrijke verbinding

Over de basale kracht van een gedeelde moraliteit Bij metman/v  geloven we in de kracht van een doorleefde en gezamenlijke identiteit van organisaties. Daarbij gebruiken we tools en processen die vanuit merkdenken zijn ontstaan en die helpen mensen met ... lees verder

Identiteit tot in de puntjes 9: ‘The Guardian’

autogordel the guardian

Alles onder controle Strak, georganiseerd. Een geoliede machine waarin we niet worden afgeleid door zaken die er niet toe doen. Dit archetype organisatie staat voor orde en houdt niet van wazige hoekjes. Het klinkt streng en saai. Toch is het een ... lees verder